czyli moje wycieczki i ulubione miejsca okraszone zdjęciami.

sty

Ścieżka nad Reglami III – z Bystrej do Białego – 2010.01.16

Autor: Marian Maroszek

Dziś ostatni dzień, jak zwykle zleciało błyskawicznie. Tak czy owak nieco pochodziliśmy i jestem zdecydowanie zadowolony z tego wyjazdu. A ponieważ pociąg dopiero wieczorem, to i dziś postanawiamy się gdzieś wybrać. Wybór pada na ostatni odcinek Ścieżki nad Reglami, tym razem z Doliny Bystrej do Doliny Białego.

Dojazd do Kuźnic nie nastręcza problemów, dalszy spacerek również niespieszny i raczej w relaksacyjnym tempie. Nieco poniżej Kalatówek wchodzimy na czarny szlak. Po dość oblodzonym szlaku docieramy na Polanę Białego, i choć widoki stąd całkiem przyjemne, to jednak świerki dość znacznie je już poprzesłaniały.

Chmury nad górami

Kasprowy w chmurach

Grańka

Widoki z Przełęczy Białego.

Idziemy dalej przez las przecinając żleby i czasami mijając urocze bramki i wrotka. Rewelacyjny odcinek, bardzo się nam tu podobało, chyba najatrakcyjniejszy z całej Ścieżki. Wokół turnie, różne skałki, otwierają się również widoki na Zakopane. Nawet mijamy turystów.

Zakopane

Kosodrzewina

Ostatecznie dochodzimy do Suchej Doliny planując dalszą drogę ku Sarniej Skale, jednakże mijani turyści mówią, że na podejściu i wierzchołku straszne lodowisko, więc nawet nie mamy ochoty się tam pchać. Wędrujemy więc w dół Doliny Białego, spokojnie i bez pośpiechu, bo ślisko strasznie.

Dolina Białego

Biały Potok

Skały

Dolina Białego.

Po jakimś czasie osiągamy wylot i kierujemy się do domu. Tam pakowanie, później pyszna kolacja przed podróżą, pożegnalne rozmowy z obsługą i już lecimy na pociąg.