czyli moje wycieczki i ulubione miejsca okraszone zdjęciami.

wrz

Maciejowa, Rabka Zdrój, Obidowa – 2010.09.15

Autor: Marian Maroszek

Wczorajsze widoki nastawiły nas bardzo pozytywnie, dziś jednak poranek nie jest tak zachęcający – wieje i zbierają się niewielkie chmury. Nie przeraża nas to zbytnio, wyruszamy więc czerwonym szlakiem w kierunku Schroniska na Maciejowej. W początkowym, zalesionym odcinku, poza fragmentami mocno błotnistymi, nie jest specjalnie uciążliwie, jednakże gdy dochodzimy do polany, wietrzysko naprawdę daje się we znaki. Posilamy się tu nieco, na szczęście widoki są całkiem rozległe, więc i oko jest czym nacieszyć.

Widok na Tatry
Tatrzańskie szczyty

Cały czas czerwonym szlakiem zmierzamy na dół, bywa nieco mozolnie, ale co jakiś czas otwiera się panorama i nogi niosą dalej. Później zaś nieco spacerujemy po Rabce Zdrój, odwiedzamy cmentarz, następnie Muzeum Regionalne.

Górski widoczek

Górskie hale
Pagórki
Stado ptaków
Kościół Św. Marii Magdaleny

Parafia rzymskokatolicka Św. Marii Magdaleny.

Odpoczęliśmy nieco, a żeby zatoczyć przyjemną pętlę, postanawiamy wsiąść w busa i dojechać w okolice Kulakowego Wierchu (840m), gdyż przebiega tamtędy szlak niebieski prowadzący wprost do Schroniska na Starych Wierchach. I rzeczywiście szlak odchodzi w okolicach parkingu, pniemy się więc nim coraz wyżej. Sporadycznie pojawiają się ciekawe widoki, ale warto tu wejść ze względu na panoramę roztaczającą się z Obidowej (872m).

Panorama Tatr

Panorama Tatr z Obidowej.

Dalsza część szlaku raczej bez atrakcji. Mijamy przydrożne kapliczki i ostatecznie docieramy do Schroniska. Dobrze jest mieć gdzie wrócić… Jutro zmieniamy lokalizację, więc dziś spędzamy nieco czasu przy piwku z “tambylcami”.